-Imi pare bine sa te revad si in alte circumstante, mult mai pasnice, mi se adreseaza Elrond.  De multa vreme vorbeste de tine, iar Maicuta Moise este cea care iti poarta cel mai mult de grija.-Stiu si nu este singura, ii raspund in timp ce-i strang mana. Are si de ce, in ultima vreme m-am cam ratacit si asta se vede cu ochiul liber si  ii ingrozeste pe cei multi.

Imi face semn spre un foisor umbros unde ne asteapta Gil Galad, Cirdan, Thandruil cu Legolas, Celeborn si Galadriel, Gimli si Gandalf. Chipul lui Galadriel este cel mai serios intre toate fetele zambitoare ale celorlalti. Stiu ca poate citi omul din cap pana in picioare, dar sunt un ghetar de netrecut-pur si simplu nu intereseaza pe nimeni prin ceea ce trec in aceste clipe.

-Esti de nepatruns! Uimitor de-a dreptul, remarca Galadriel. Ciudati sunteti voi cei care incadrati in doua lumi.

-Probabil, intervine Elrond. Am cerut sa vii deoarece sunt printre toate neamurile elfilor din ce in ce mai multi care seamana celor Cinci Case de dincolo de Poarta Sangerie-copii, tineri si batrani in egala masura. Maicuta Moise te-a recomandat in urma rezultatelor pe care le-ai avut cu precedenta pregatire, insa ne poti refuza.

-Nu cred ca pot face asta. Mi s-a acordat incredere pe baza unui rezultat precedent, insa consider ca Maicuta este mult mai calificata ca mine sa faca acest lucru.

-Maicuta Moise nu a putut traduce hieroglifele, nu a putut readuce piramida la ceea ce a fost odata si nici nu a putut face ceea ce ai facut tu la Poarta Sangerie.

-Nu contrazic, insa daca pot forma, as avea o mica problema la capitolul spiritualitate. Inteleg spiritualitatea elfa, dar si pe cea umana intr-o oarecare masura.

-Stiu, mi s-a adus la cunostinta ca mergi pe o cale pe care noi, elfii, nu o impartasim, insa ne asumam acest risc.

-N-as indrazni sa ma avant pe un teren care nu este de competenta mea.

-Eu am auzit ca si femeile pot face asta, intervine Gil-Galad.

-Exista, intr-adevar, un rit care accepta acest lucru, insa nu si ritul la care eu m-am convertit. Ritul de care vorbesti ar putea aparea la Dwarfi, altfel sunt tratate femeile in cultura lor.

Dupa o scurta pauza in care reusesc sa-mi studiez interlocutorii fara a ma face simtita mai mult decat un oarecare disconfort, imi dau seama ca nu am prea multe variante. Va trebui sa ma apuc de treaba cat de curand, tara cam arde, iar baba nu prea are timp sa se pieptene.

-Asadar ai un plan de bataie?

-Partial. As avea nevoie sa stiu mai multe despre elfi decat ceea ce a ramas dupa prima migrare majora inapoi in Apus, iar asta include obiceiurile tuturor neamurilor existente in clipa de fata in Pamantul de Mijloc, care este influenta unora asupra altora, daca mai sunt si alte neamuri cu care interactioneaza si tot ceea ce credeti de cuviinta  ca trebuie sa stiu. Apoi, ar fi bine de stiut ca perspectiva va fi a Phoenixului, insa va exista si cate o parte specifica Florarilor, Garguilor, Gulzilor si a Garguilor Florari pentru ca fiecare Casa are caracteristicile sale specifice, pe langa trasaturile comune.

-Am tot auzit ca esti prea matura pentru anii tai, insa depasesti cu mult orice imaginatie, isi face simtita prezenta Celeborn.

S-ar putea sa fiu nevoita sa il cred pe cuvant pentru ca este, alaturi de Gil-Galad, printre cei mai batrani, ca varsta, dintre cei prezenti.

Sunt foarte umitori elfii astia-pe cat de frumosi, pe atat de isteti, aprigi si cu o abilitate de-a actiona de nu stii de unde te trasneste, iar mobilizarea generala este la fel de rapida si bine gandita.

Cum ma voi imparti? Nu cred ca are rost sa ma intreb, doar ce ma intrebam deunazi daca n-ar fi mai bine sa nu stiu de capul meu. Chiar si asa, faptul ca am a doua generatie pe mana la format imi spune ca trebuie sa-mi revin singura si cat mai repede, altfel risc sa am mari dureri de cap, iar constiinta nu ma lasa sa fac acest lucru.

-N-ai vrea sa mai ramai cateva zile in Rivendell?

-Nu cred ca as putea refuza o asa oferta. Aerul muntelui de aici, de partea celalta a Portii, este cu mult mai curat decat poluarea cu care oamenii au imbacsit aerul de cealalta parte.

-Am avut curiozitatea sa bag un nas discret si tare rau isi face omul zilelor astora. Nu cred ca as putea sa mai calc a doua oara mai departe de Piramida. De altfel, am vazut ca multi te iubesc pur si simplu, iar cand afisezi o mutrita serioasa, sare lumea in sus.

-Dar ce limbaj colorat avem pentru un senior…

-Eh, da cam asa este. Dar tie nu-i scapa nimic?

-E adevarat ca un zambet pe chip si doi ochisori luminosi, curiosi si plini de viata fac prapad, dar nu am in interes anume. Cand ma apuc de treaba?

-Balamuca mica!

-Doar graba strica treaba!

-Perfect adevarat. Incep sa-i inteleg pe baietii mei de ce te iubesc asa de mult.

Stie el, Elrond, ca nu las treburile doar pe jumatate terminate, dar stiu ca apreciaza pe cei care stiu sa descreteasca si cele mai incruntate minti in momentele cele mai negre.

Din acest moment, stiu clar ca eu nu mai contez. Stiam asta de multa vreme-mereu am zis ca problemele mele sunt mult prea mici pe langa ale celor din jurul meu chiar daca fiecare in parte crede ca problemele sale sunt mai greu de dus si rezolvat pentru ca sunt ale sale. Sunt constienta ca fiecare zice la modul permanent „eu contez mai intai, apoi restul,” am avut si eu momente de genul asta, dar am stiut permanent ca, mai intai, conteaza cei din jurul meu, apoi-poate-si eu. Nu rare au fost momentele in care ajutandu-i mai intai pe altii, am reusit sa gasesc si solutii care sa ma ajute si pe mine, insa sunt constienta ca in momentul in care am zis, in mod experimental, sa ma schimb sa fiu si eu ca toti ceilalti, am gresit crunt, iar acum imi este greu sa fiu cea care am fost inainte, dar lupt si, intr-un fel sau altul, stiu ca primesc ajutor si sa fiu omul cu care i-am obinuit pe toti.

-Dar stiu ca s-a schimbat ceva la tine, imi spune Elrohir, unul dintre gemenii lui Elrond.

-Se vede?

-Doar pentru ochii care stiu sa vada in profunzime, nu la suprafata.

-Asa e natura firii-schimbarea este inevitabila la un moment dat, insa depinde de calitatea si natura acestei schimbari.

-Cat adevar graiesti! Dar ce-a vrut sa spuna Galadriel cu faptul ca esti de nepatruns?

-Ma mir ca nu ai invatat inca faptul ca bunica ta are puterea si obiceiul de-a studia pe cel din fata danei si, acolo unde se poate, citeste si ganduri. Nu-i un lucru rau, avand in vedere ca Lorienul a dus-o, poate, mai bine decat celelalte tinuturi locuite de elfi in ceea ce priveste musafirii si cu ce ganduri se apropie. O inteleg pe undeva, am mai patit sa am premonitii, insa nu prea as acorda mare atentie acestui lucru. Si, da, e cineva in Lumea de Dincolo de Poarta care ma inspira la capitolul asta.

-N-ai de gand sa-ti faci si tu o familie?

-Nu;  n-ajunge ca alde surorile astea ale mele au fost atat de carcotase incat s-o bage pe Maicuta la a da patru fete odata ca sa nu mai zic de cheltuieli?

-Intrebam si eu, nu ca as avea vreun gand. Te rog sa nu ma intelegi gresit, insa nici pe mine nu ma atrage viata de familie, dar esti o fantana fara fund la capitolul surprize ca sa nu mai spun ca apari si dispari pe nepusa masa.

-Nu ca as recunoaste ca ador faptul sa sperii lumea si sa vad cum fiecare isi fugareste inima sarita de la locul ei.

-Rautate care esti!

-Cine, eu?!

Asa se duce prima mea zi in Rivendell. Nu rezist tentatiei de a-mi indrepta pasii spre biblioteca-ar trebui sa fie mai plina decat pana acum, daca elfii s-au intors. Stiu ca in momentul in care am acceptat sa-mi asum o rasponsabilitate atat de mare, nu am cale de intoacere. Si am de gand sa-mi fac treaba cum trebuie, nu de mantuiala. Ma incanta pe undeva ca pot fi utila.

Nu stiu ce anume caut, insa simt nevoia sa citesc ceva inainte de culcare. Va fi mitologie? Istorie veche de la inceputurile neamurilor elfesti? Cred ca ar fi bine sa recitesc Simarillion, un fel de Geneza a elfilor. As putea gasi cate ceva care s-ar putea folosi ca punct de  inceput sau ar putea sa ma ajute intr-o oarecare masura sa ma fac inteleasa.  Tare usor este sa gandesti, sa-ti faci un plan de bataie-greu este sa pui in practica. Cred ca voi primi si putin ajutor din partea celor care vor veni prin intrebarile pe care le vor pune, prin nelamuririle pe care le vor avea.

Rivendell nu prea sa se fi schimbat prea mult, insa se simte ca este intretinut, plin de viata si chiar daca ma scuteste de ceva munca, ma bucur ca nu mai este pustiu. Elfii chiar au descoperit unele specii de flori si ierburi de toate felurile care nu incepusera sa creasca in momentul in care au inceput sa plece spre Apus-fie pasarile au adus semintele, fie le-am plantat eu si le-a priit locul, fie s-au adaptat. Pe undeva ma sacaie faptul ca sunt destule colturi in Taramul de Miljoc in care mi-ar fi placut sa-mi petrec macar cateva clipe in tacere alaturi de surorile mele, dar nu-i timpul piedut cu toate ca efectul va fi altul.

-Cineva spunea ca ganditul dauneaza grav sanatat si scoate fire de par alb in cap?!

-Asa o fi, nu te contrazic.

-S-a batut palma?

-Da, insa nu va fi usor. Nu inteleg mentalitatea elfilor decat dupa ceea ce au facut si au lasat in urma lor. Sper sa gasesc in toata bibliotecas asta ceva despre filosofia lor si cateva raspunsuri pentru eternul „de ce?”, in afara de raspunsul „de aceea!”

-Dar stiu ca esti comica.

-Macar atata lucru, Gandalf! Sau ar trebui sa-ti spun dupa cum ti se spune pe aici?

-Cum iti este tie mai usor. Tot ce pot sa-ti spun este ca si mie mi-a fost destul de greu sa inteleg aceste creaturi misterioase si continua sa ma minuneze de la o zi la alta-mereu descopar ceva. Foloseste intuitia de care de dai dovada si nu te-ai gandit rau cu a incepe cu a raspunde lui „de ce?” in modul modul tau de a gandi. Spor la treaba si sa stii ca mai sunt carti pe drum dinspre Valinor.

-Multumesc pentru sfaturi.

-N-ai pentru ce! si se indreapta spre treburi de el stiute.

Asadar mi se acorda o prea mare incredere si nu stiu daca doar pe baza unor vorbe sau am fost studiata si din umbra fara sa-mi dau seama. Sa fi lasat garda jos si sa nu realizez? E posibil? Mi se poate intampla, insa daca  fac, este in mod constient.

Uneori mi-as dori sa nu fi facut nimic care sa ma ridice atata in slavi, insa n-as fi putut inghiti ideea ca am intors spatele cuiva caruia i-as fi putut intinde o mana sau as fi intors spatele unei situatii care ar fi putut fi alta. Pana la urma fapta sau intentia fac mai mult decat o mie de cuvinte.

Si de aici incolo voi merge din nou ca in semestrul al II-lea al clasei a VI-a, dar voi mai rezista ca atunci? Nu-mi ramane decat sa incerc marea cu degetul si sa sper ca toate se vor rezolva cu bine pentru toti.

